سوگواره شعر خادم الرضا(ع) با حضور ۱۱۰ شاعر و هنرمند کشوری در مشهد برگزار شد امام رضا (ع)؛ مردم داری به قاعده کرامت پیام تسلیت تولیت آستان قدس رضوی در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه حال و هوای متفاوت زائران حرم مطهر امام رضا(ع) هنگام شنیدن خبر شهادت رئیس جمهور+ ویدئو پرچم گنبد حرم مطهر رضوی تعویض شد + فیلم و عکس تغییر در برنامه‌های حرم مطهر رضوی در شب میلاد امام رضا(ع) + ویدئو زائران و مجاوران بارگاه رضوی برای سلامتی رئیس جمهور دست به دعا برداشتند + فیلم جشن «امام رضایی‌ها» در سراسر کشور برگزار می‌شود ۱۱ هزار جشن «زیر سایه خورشید» در کشور، دل‌های عاشقان را روانه حرم امام مهربانی‌ها کرد برگزاری جشن خیابانی خانوادگی در شب ولادت امام‌رضا‌(ع) جشنواره امام‌رضا‌(ع) بر ترویج معارف اهل‌بیت(ع) تأکید ویژه دارد آماده‌سازی پوش ضریح مطهر رضوی در آستانه سالروز ولادت امام رضا (ع) یادی از شهید محمدمهدی خادم الشریعه | مجاور ابدی ایوان طلا دهه کرامت؛ فرصتی برای بازخوانی شاخصه‌های کرامت درباره حدیث سلسله‌الذهب | دژ توحید و امامت در کلام حضرت رضا(ع) همه چیز درباره مهمانسرای حضرت رضا علیه السلام | بفرمایید برکت اختتامیه جشنواره شعر ملی کودک و نوجوان رضوی برگزار شد + فیلم آزادی ۹ نفر از زندانیان بیرجند به برکت حضور پرچم رضوی برگزاری «جشن بزرگ امام‌رضایی‌ها» در مشهد مقدس + جزئیات
سرخط خبرها

حرم مطهر رضوی، میزبان کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری | حاکمیت دینی، مبنای فکری امامین انقلاب است

  • کد خبر: ۲۰۳۸۵۶
  • ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
حرم مطهر رضوی، میزبان کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری | حاکمیت دینی، مبنای فکری امامین انقلاب است
کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با عنوان ویژه مبانی قرآنی اندیشه‌های سیاسی اجتماعی رهبر معظم انقلاب، صبح امروز با حضور جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت‎ الله خامنه‌ای با عنوان ویژه مبانی قرآنی اندیشه‌های سیاسی اجتماعی رهبر معظم انقلاب، صبح امروز با حضور آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، حجج‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی، علی خیاط رئیس حوزه علمیه خراسان و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه در تالار همایش‌های کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی برگزار شد.

ضرورت حاکمیت دینی، مبنای فکری امامین انقلاب

حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه، دبیر شورای‌عالی حوزه خراسان در این مراسم با بیان اینکه نظام فکری و مبنایی امامین انقلاب، تبیین‌کننده تعریف تازه و کامل‌تری از اسلام در مقیاس حاکمیتی آن بوده است، اظهار کرد: تا پیش از انقلاب، دین‌داری دو تعریف کاملاً متفاوت و متضاد داشت. تعریف اکثریت مربوط به جریانی بود که فکر می‌کرد انسان دین‌دار با اقامه نماز و روزه می‌تواند به معنای حقیقی دین‌دار باشد. تعریف اقلیت نیز باور داشت که تضمین تحقق افراد یا جامعه دین‌دار به برپایی حکومت دینی مشروط است.

وی افزود: بر مبنای منطق نخست، افراد می‌توانستند حتی در واشنگتن و تل‎آویو هم دین‌دار باشند و این‌ها همان کسانی بودند تا پیش از پیروزی انقلاب به مراجع و علمای مبارز ایراد می‌گرفتند که پهلوی دوم شیعه است و براساس شیعه بودنش نباید به او اعتراض کرد.

دبیر شورای عالی حوزه خراسان خاطرنشان کرد: همان منطقی که اولاً توسط امام راحل طرح‌ریزی شد و بعد از آن، رهبر معظم انقلاب با مبنای قرآنی و دیدگاه اجتماعی سیاسی خود به آن قوام بخشید، اندیشه‌ای را شکل داده که براساس آن، اسلام به یک جریان فکری اثرگذار و قابل‌اعتنا در سطح دنیا تبدیل شود. با پیروزی انقلاب اسلامی بود که ابرقدرت‌های شرق و غرب برای ماهیت وجودی خود احساس خطر کردند و جمهوری اسلامی را به‌عنوان پرچم‌دار یک تز مستدل و پیشرو در مقام دشمن شناختند. این عداوت براساس احساس خطر ماهوی و وجودی است و همین توطئه‌های شبانه‌روزی و بی‌وقفه نشانه کاملی برای تأثیرگذاری و حقانیت این اندیشه‌های اجتماعی سیاسی است.

مشارکت ۱۸۰ مرکز علمی برای برگزاری کنگره

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی المصطفی(ص) در خراسان در ابتدای این همایش، ضمن تشریح جزئیات برگزاری این رویداد علمی پژوهشی گفت: بیش از ۲۵۷۱ مقاله از ایران و کشور‌های منطقه در ۷۰۰ زیرموضوع به دبیرخانه ارسال شده که از این میان، ۱۷۷۶ مقاله حائز شرایط علمی لازم برای شرکت در جشنواره شده‌اند. از این تعداد هم بیش از ۲۵۰ مقاله به زبان غیرفارسی بوده و حدود ۲۰۰ مقاله نیز فقط از خراسان رضوی ارسال شده است. در حال حاضر به ۲۰ زبان مختلف در دبیرخانه جشنواره اثر پژوهشی وجود دارد که از شرکت‌کنندگان دریافت شده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۱۸۰ موسسه علمی پژوهشی برای مشارکت در برگزاری این کنگره اعلام آمادگی کرده‌اند و ۵۰ نشریه مختلف نیز برای انعکاس مقالات کنگره داوطلب شده‌اند. برای برگزاری شایسته این رویداد پژوهشی بیش از ۱۹۶ پیش نشست در شهر‌ها و کشور‌های مختلف، ۶۷ کارگاه آموزشی و ۱۲ کرسی پژوهشی تحقیقی برپا شده تا اجلاسیه شرق کشور به میزبانی مشهدالرضا(ع) و با مشارکت بیش از ۲۰مرکز علمی و فرهنگی، با حضور اساتید صاحب نام دانشگاه و حوزه به‌صورت شایسته برگزار شود.

داوری آثار برگزیده به‌صورت هم‌زمان و پخش پیام تصویری حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعة المصطفی العالمیه از جمله محور‌های دیگر این همایش بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->